Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, juli 21, 2006

Pizza!

Duracellkaninen var hungrig igår vid 12 tiden.

Vi satt redan då och pratade med några vänner utanför pizzerian vid jobbet, så jag sa till DK att du får gå in och köpa dig en pizza då. (i tron om att han inte skulle göra det själv)

Jag gav han en hundring och han försvann in i Pizzerian.. jag väntade några minuter innan jag gick in efter honom.. han stod i kö...

När det var hans tur sträckte han fram hundralappen och sa "Jag vill ha en pizza"

Pizzagubben tittade och log och frågade "vill du ha dricka till?"

"Ja en sån sa DK och pekade på en festis."

DK fick sin dricka och gick ut och satte sig hos oss... paret vid bordet brevid såg mycket roade ut.

Sen sa jag att mamma ska gå in och hämta kniv och gaffel "Nej sa DK, kan jag själv göra"

Så han studsade in i pizzerian och blev kvar en stund, och kom sen ut med pizzagubben som bar både Pizzan och besticken....

Han åt sin pizza och babblade på om att han kunde handla själv nu, inte mamma hjälpa tilll.....

När han var klar gick han in till Pizzagubben och sa "Tack för pizzan" då blev nästan pizzagubben tårögd och gav han en klubba.

Mamma var stolt över sin treåring!!!

2 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Inte dåligt! Modershjärtat klappar extra där eller...? :-D

21 juli, 2006 16:57  
Blogger Unknown said...

Ibland överträffar de sig själva barnen! En gång när jag åkte tåg med Alice fick jag svår migrän och behövde vatten för att kunna ta en tablett. Alice var fyra år. Hon fick för sig att hon skulle hämta vatten åt mig – det var en strapats som innebar att hon måste ta sig igenom flera tågvagnar.

Jag lät henne gå iväg, men förväntade mig att hon skulle vända och komma tillbaka ganska snart. Men nej. Just när jag själv vinglade upp för att gå och hämta henne kom hon stolt med vattnet!

21 juli, 2006 21:43  

Skicka en kommentar

<< Home