Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, juli 06, 2006

Nätverk!

Byrån är med i ett affärsnätverk som heter BNI www.bni.nu

Jag var lite skeptisk i början... det var liksom lite hallelulja över hela grejjen...men.. så här 9 månader senare.. måste jag säga, jag är övertygad.. det fungerar, jag har fått många nya kontakter, flera nya affärer och jag har lärt känna en hel hög med trevliga nya människor.

Att vara nätverkare är inte bara en del av yrkeslivet... det är HELA livet... varje möte man har med en människa som man inte har träffat förut är att nätverka...tänk om alla kunde inse det...

Att alla "ointressanta" kontakter man har kanske är en guldgruva för någon annan.

Att vara nätverkare är inte att pracka på andra människor sin affärsidé, det är att komma ihåg vem man har träffat, notera det (helst byta visitkort) och sen se nyttan i att känna många människor.

Det fungerar det lovar jag..

5 Comments:

Blogger S-Man said...

Vi män är överfyllda av en massa dåliga egenskaper. Ja, så ofantligt många att jag inte kan komma på en enda bra.
Att nätverka är dessvärre en av mycket få brister som kvinnor har.

Kan det uttryckas mer diplomatiskt än så?

=D

06 juli, 2006 17:19  
Blogger zanza67 said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

06 juli, 2006 21:48  
Blogger zanza67 said...

jag tycker helt klart i det du skriver men inte riktigt det som bni förmedlar på sin sida...håller med om att nya möten o kontakter är spännande...men är mer fascinerad av den helt fria viljan o att inte påverka den...en givande kontakt för mig är ngn som handlar oberoende vad jag själv gör...det tycker jag är tillit....

06 juli, 2006 21:49  
Blogger Pia-Pralin said...

oops, det var en känslig fråga hör jag :-D

07 juli, 2006 10:18  
Blogger zanza67 said...

nejdå...det viktigaste o roligaste är att höra att du trivs med ditt arbete tycker jag...:)

07 juli, 2006 23:42  

Skicka en kommentar

<< Home