Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, juli 22, 2006

Lugna gatan!

Denna helgen är den första på länge som inte är uppbokad alls...Känns lite konstigt att inte vara på språng hela tiden, eller bortbjuden på middag.... Nu måste ju jag laga mat... Hemska tanke.. :-)

Nä jag gillar faktiskt att laga mat, idag skall jag pröva på att göra egna hamburgare.. jag tror i och för sig att det kanske är enklare med ett redskap som hamburger tillplattare.. eller hamburgerhållare för grillen.... men eftersom hela skåpen här hemma är fulla med onödiga prylar som bara används en gång innan de göms i djupet av köksskåpen.. så tänker jag inte köpa några mer onödiga prylar. Tänk.. jag fick träplattor med en liten nedsänkning i som skall vara bra för bakpotatisar.. använda en gång...de ligger nånstans... Fast en sak som jag faktiskt har använt är en olivsked som ser ut som en kanelbulle-rullad ståltråd.. den tar upp oliven utan spad....oumbärlig!!!!

För övrigt så övar jag för att göra den DÄR snygg-latten själv som jag drack i Fiskebäckskil, döm själva vad ni tycker..ganska snygg va? men långt ifrån perfekt.. måste öva mer.