Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, juli 20, 2006

50 saker om mig!

Jag stal den här idén från Silferfisken som iof hade 100 saker man behöver veta om honom.. men så många saker finns nog inte att veta om mig...


1. Jag har storlek 40 i skor
2. Jag har bott 1 år i London
3. Jag älskar att bli kliad på ryggen(så där löst så jag ryser)
4. Har aldrig ägt en hund
5. Jag gick aldrig klart gymnasiet
6. Fick mitt drömjobb när jag var 18
7. Gillar inte höga ljud
8. Jag är 175 cm lång
9. Har 6 brevvänner runt om i världen
10. Skriver för hand till alla 6, men får bara ett handskrivet tillbaka
11. Min ögon blir gröna när jag blir arg..
12. Älskar saltlakrits, speciellt djungelvrål
13. Jag är väskfetischist
14. Jag drömmer ofta drömmar som jag kommer ihå´g när jag vaknar
15. Jag är ingen bra ledare
16. Jag gillar att läsa
17. Jag skämtar alldeles för mycket med folk
18. Jag är rädd för trånga utrymmen
19. Jag är en sån där som kläcker ur mig dumma frågor...
20. Jag vill ha ett barn till
21. Jag prenumererar på en tidning, Vagabond
22. Jag har ätit vinnarmenyn gjord av Svenska Kocklandslaget 2004 (en av 100 personer)
23. Jag har haft Lungemboli
24. Jag spelade tvärflöjt när jag gick i skolan
25. Jag har ett syskon
26. Jag har varit förlovad 2 ggr.
27. Jag har gjort en tandblekning
28. Jag tog körkort när jag var 23
29. Jag håller på att skriva en roman
30. Jag pratar alldeles för mycket
31. Jag gillar halvtorra viner
32. jag har åkt fast för styrfylla (på cykel)
33. Jag är i grund och botten en blyg person
34. Jag gillar förrätter bättre än efterrätter
35. Jag kan inte dansa
36. Jag vill hoppa fallskärm
37. Jag har fräknar
38. Jag kallas fortfarande "snuttan" av min mamma
39. Jag har röker inte
40. Jag äter det mesta men inte ostron eller Haggis
41. Jag har ingen dialekt, jag pratar rikssvenska (rätta mig om jag har fel)
42. Jag gråter till filmer som "Hitta Nemo"
43. Jag gillar inte papphammar filmeer han gör mig rastlös
44. Jag är en vinnare!
45. Jag borde gå ner i vikt!
46. Jag har alltid 1000 järn i elden.
47. Jag är en grubblare
48. Jag gillar Max Hamburgare bättre än Mac Donalds
49. Jag kommer aldrig ihåg folks födelsedagar
50. Jag är hungrig