Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, juni 27, 2006

Otacksam unge!


Känner ni igen bilderna? eller rättare sagt möblemanget?

Det är inte från varken mitt vardagsrum eller kök utan från ett dockskåp som säkert fanns i vartannat flickhem under 60 och 70 talet.

Men jag fick aldrig ett sådant. Min pappa hade snickrat ett eget dockskåp, med faluröd fasad och vita fönsterluckor och spröjsade fönster. helt fantastiskt vackert.... Tror ni att jag blev glad då? Nja... jag ville ju hellre ha ett sånt där fult köpt dockskåp som alla andra hade.

För några dagar sen var jag hema hos en kompis som hade sparat sitt dockskåp och nu var det dotterns tur att leka med det.. snacka om nostalgi...

Fast det är klart, återigen fick jag dåligt samvete att jag inte var nöjd med pappas dockskåp.. men jag tror att han har förlåtit mig för det... så är 25 år senare.