Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, juni 24, 2006

Midsommarfirande!

Midsommarafton firade jag och Duracellkaninen i Göteborg, lugnt och sansat.. Efter middagen fick jag i uppdrag av min mamma att blanda "en god och somrig drink"

Vilket jag gjorde....

Sippandes på drinken på altanen kom vi att prata om vin.. och min faster sa....

-Du borde ju ha blivit somalier
-Somalier sa jag... jag är ganska nöjd med att vara svensk
-Vadå, svensk, jag menar en sån där som kan viner, sa faster.
-Jaha.. sa jag, men en somalier, det är något heeelt annat..

(Min fasters man skrattade, så att drinken kom ut genom näsan)

2 Comments:

Blogger popsan said...

Hoppas du hade en trevlig midsommar. Oljan ligger på posten...hoppas att den smakar.
kram

24 juni, 2006 18:33  
Blogger Unknown said...

Nu kom jag att tänka på hur det skulle vara om man var en somalier som utbildade sig till sommelier.
–Vad jobbar du med?
–Jag är sommelier.
–Varifrån kommer du?
–Somalia.
–Sure! Som om jag som är brevbärare skulle komma från Brevbaria…

25 juni, 2006 09:28  

Skicka en kommentar

<< Home