Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, juni 09, 2006

Middag med flöjt!

Eftersom Duracellkaninen är hos mormor och morfar, passar jag på att förlusta mig så mycket det går. Så gårdagkvällen spenderades med utsikt över havet på Strand Hotels veranda på Dalarö. I ärlighetens namn var jag mycket skeptisk till att gå dit över huvud taget för förra gången så hade jag otur att få en servitris som troligtvis hade PMS eller nått för hon var så himla otrevlig.

Nåväl, denna gång var det tvärtom, vi fick en kille som var mer än servicemindad och vinet var jätte gott och maten smakade som en dröm... speciellt den där lammkorven som vi åt till förrätt, rekommenderas.

Dagen till ära hade de en tvärflöjtare som spelade vacker musik för alla matgäster... mycket mysigt.. ackompanjerad av bakgrundsmusik på CD, mycket lyckat, han spelade "Ta mig till havet" och andra vackra sommar sånger precis som det skulle vara... han hade spelat ett helt gäng med låtar inkl. ABBAs "Give me a man after midnight" så frågade han om det fanns några önskemål...

Flera önskade lite mer moderna låtar och det lät fantastiskt, så jag var på vippen att fråga om han inte kunde spela Hardrock Halelulja, men då sa min bordskavaljer stopp, där gick gränsen.

Men vadå, det är ju faktiskt m-e-l-o-d-i festival vinnaren jue!!! :-(

1 Comments:

Blogger Maria said...

Ååh, skulle vilja höra Abba på tvärflöjt, det låter som något extra. Och kunde han spela det så kan han väl spela Hard Rock Hallelujah...

11 juni, 2006 22:04  

Skicka en kommentar

<< Home