Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, juni 03, 2006

Magisk stund!

Inatt när jag låg i flickrummet hos mina föräldrar, vaknade jag till en stund..

Hörde genom det öppna fönstret hur en ensam fågel kvittrade i sommarnatten, vinden tog tag i träden och det susade i löven så där somrigt. Jag reste mig upp och drog upp persiennen och tittade ut.. så tyst och stilla, grönt och vackert, och inga andra ljud än den ensamna fågelns kvitter.

Det var så underbart stilla, en magisk stund som etsade sig fast i minnet.

3 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Jag brukar ha problem att sova när jag är hos mina föräldrar just för att det är för tyst. Numera behöver jag trafikljuden för att kunna sova, det är lite skumt det där.

03 juni, 2006 23:23  
Blogger Vild-hallon said...

Liten uppdatering - riktigt så mycket trafikljud som jag fick inatt är inte nödvändigt. Lagom är bäst!

04 juni, 2006 09:35  
Blogger zoinken said...

Bara njut!
När det inträffar så finns det bara där och det går inte att planera. Lyckligt avundsjuk.....

04 juni, 2006 20:19  

Skicka en kommentar

<< Home