Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, juni 25, 2006

Koltrast!

Jag anklagar inte min mamma för att ljuga, men ibland kanske man kan tänja på sanningen lite... vilket jag trodde att hon gjorde när hon sa att det var en koltrast som lät som en mobiltelefon..
(alternativt druckit för mycket av rusdrycker)

Men... sanningen är att jag imorse hörde denna koltrast . allså då inte Nokia melodin eller någon annan klämkäck låt, utan som en gammal mobiltelefonsignal som låter som en hänvisningssignal i tre steg....

(jag har inte drabbats av sudrycksfeber eller nått.. lovar)

Är inte det fantastiskt då?

5 Comments:

Blogger Maria said...

Hihihi, det var en lustigt fågel. Hade själv tänkt blogga om en fågel idag faktiskt :)

25 juni, 2006 22:16  
Blogger Maria said...

Lustig fågel ska det ju vara :)

25 juni, 2006 22:16  
Blogger Rex said...

För flera år sedan läste jag att fåglar i England börjat imitera mobtelsignaler, i samma ögonblick kom det mobsignaler som härmade fågelljud??!! Mycket förvirrande.

26 juni, 2006 11:00  
Blogger Vild-hallon said...

Smarta fåglar!

26 juni, 2006 12:13  
Blogger Unknown said...

http://www.smidigt.se/fantastisk-fagelsang-video/1502/

Där har du en fågel som inte är så dum på att härma :-)

27 juni, 2006 07:44  

Skicka en kommentar

<< Home