Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, juni 21, 2006

Köer!

Var och handlade idag på Ica Maxi.... kanonbra butik som dessutom i veckan fick nya bättre kundvagnar!

En dag som denna annonserade de Matjessill 1:- ni skulle ha sett folk.... de var som besatta.. pall efter pall med Matjessill kördes in, men det räckte ju inte....tillslut stod husmor ett och grälade med husmor två om vem som hade rätten till den sista burken med billighetssill....

Köerna var dock inte lika lika långa till kassorna.... men det var ett par före mig som jag roade mig med att kolla vad de handlade. De hade en överrågad kundvagn.... och då menar jag att det inte gick att lägga en endaste liten pryl till på toppen av kundvagnen....

Funderade på vad det skulle kosta.. gissade på cirkus krokus 2500:- men ack så fel jag hade... ca. 4500:- gick hela det där lasset på.. och det var liksom inga lyxvaror direkt, men säkrt 20 liter mjölk, flera ostar och 3 paket cornflakes och massa med Skogaholmslimpor.
Vid uppsamlingsbandet stod tre sumobrottare till söner och packade in alla varor i platspåsar...

Stackars föräldrar, vilket matkonto!

4 Comments:

Blogger S-Man said...

Hungrig familj...

21 juni, 2006 22:30  
Blogger Unknown said...

1 krona för en burk matjessill, komplett med förnedring och allt…

Jag far faktiskt illa av att folk kan utsätta sig för den här typen av förnedring. Som på Finlandsbåten när folk äter smörgåsbord och med beräkning tar mest av det som de antar är dyrast och sen har som mål att hinna ta påbackning innan maten stuvas undan. Deras mål är att få i sig så många KRONOR som möjligt.

Annars skulle man ju kunna tro att ett smörgåsbord är en plats där man väljer ut just de rätter man gillar mest.

22 juni, 2006 09:15  
Blogger zanza67 said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

22 juni, 2006 20:25  
Blogger zanza67 said...

kul betraktelse...brukar räkna ihop mitt matpris medans kassör drar varorna o det brukar stämma...kollar ofta den framför vad den handlar...tror det syns att jag gör det men det gör nog alla...som liten tävling för mig själv brukar jag stoppa ned de varor jag "skäms" mest över först... ex falukorv går i snabbt o grönsaker, buljongtärningar sist...typ...

22 juni, 2006 20:27  

Skicka en kommentar

<< Home