Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, juni 17, 2006

Jobbannonser!

Efter dagens middag, satt jag en stund och filosoferade på balkongen. Läste DN som jag inte så ofta har tid att läsa..

Jobbdelen är alltid intressant att läsa...inte för att det finns nya jobb för mig, utan för att nu för tiden verkar jobben så himla krångliga....

Hittade ett som jag inte hade en aning om vad det är för något.

ArtDatabanken söker....

  • Två artansvariga med inriktning mot ryggladslösa djur i sötvatten resp. mot landlevande insekter.
  • Fem naturtysansvariga med inriktning mot skog, odlingslandskap, våtmark, hav och fjäll.
  • En taxonom.

Vad är en taxonom?

4 Comments:

Blogger Maria said...

Jag vet inte, men jag är övertygad om att han eller hon är inblandad i min deklaration och att jag inte fick tillräckligt tillbaka på skatten :)

18 juni, 2006 22:14  
Blogger Unknown said...

Man skickar in ett kort på sina nyfödda taxvalpar till Taxonomen och så bestämmer Taxonomen vad valparna ska heta. Jmf Bebisonom, Hästonom eller Gatonom.

19 juni, 2006 07:10  
Blogger zanza67 said...

det är en varm o tacksam människa...motsatsen är nejtaxonomen....

19 juni, 2006 20:47  
Blogger Me said...

Det är väl en sån där makkapär som står på pianot.

21 juni, 2006 11:10  

Skicka en kommentar

<< Home