Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, juni 14, 2006

Förorts action!

Som jag har skrivit om förut så har det flyttat Familjen Skata i trädet vid vår balkong.. de har inte gjort så mycket väsen av sig förrän nu när alla deras ungar har växt upp och kommit i tonåren... skräniga som tusan... till och med katten Tufsie fixk nog idag och fick en nacksving på en av skatorna..

Låt mig beskriva det så här...... det var svårt att skilja på var skatan slutade och katten började... speciellt när skatan är stor och katten liten... Man kunde nästan tro att det var katten som flög och inte tvärt om.

Jag tror att kattförsamlingen här har fått nog.... typ älgarna demonstrerar... (kommer ni ihåg den sången)
"Älgarna demonstrerar, älgarna har fått nog, älgarna vill ha trygghet, här i sin egen skog"

:-)

2 Comments:

Blogger zanza67 said...

vill inte ens föreställa mig hur en tonårsskata i målbrottet låter...:/

15 juni, 2006 09:32  
Blogger Frk Fleggman said...

Jag tror skatorna skanderar "Skatorna demonstrerar, skatorna har fått nog. Skatorna vill ha glitter här i vårt eget bo"

15 juni, 2006 11:41  

Skicka en kommentar

<< Home