Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, juni 12, 2006

Avkoppling!

Det finns egentligen ganska få saker som gör mig riktigt avkopplad har jag listat ut av mig själv. En av dem gjorde jag igår.. Planterade blommor.
Mina föräldrars trädgård är som en park, fullt med vackra blommande rabatter och välskötta gräsmattor.. egentligen inte så himla praktiskt eftersom jag och brorsan har vars en Duracellkanin som gärna kommer och hälsar på... Men mina föräldrar är tålmodiga morföräldrar så det gör inte så mycket om en och annan rabatt rad blir nedtrampad av en liten barnfot.

Jag har spanat på alla tomma stora lerkrukor och alla petuna och penséplantor som liksom bara väntar på att bli planterade.. och igår när det var så fint väder, gjorde jag slag i saken och planterade mer än 100 plantor, dryga 20 krukor fulla... och ändå såg det knappt ut som man hade rört plantorna, min pappa medgav att det kanske var så att han hade planterat lite för många i år.

Det är avkoppling för mig....

2 glas vin på en mysig uteservering är en annan avkoppling som brukar funka...

föresten... rabatt eller rabbatt?

3 Comments:

Blogger S-Man said...

Ett par bira funkar för min del, blir så "tung i huvudet" av vin.

Rabbit ska det vara

=D

13 juni, 2006 16:45  
Blogger zanza67 said...

bessersnittar där...rabat heter det o är huvudstaden i marocko...

13 juni, 2006 18:52  
Blogger Maria said...

Jag gillar också trädgårdsarbete, tom att rensa ogräs! Vad glad jag blev när jag såg att lökarna jag planerade i höstas kom upp som fina, vackra Cape cod-tulpaner. Det krävdes inte mycket ansträngning, det är ju väldigt lätt egentligen att planera sånt.

14 juni, 2006 20:20  

Skicka en kommentar

<< Home