Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, maj 15, 2006

Yrkesval!

Ibland tvivlar jag på mitt yrkesval.. speciellt idag när ingenting har gått min väg... Jag borde ha blivit trädgårdsmästare istället, då kunde jag ha suttit där med, med mina blomlökar som skulle planteras, och vackra rosor som skall beskäras...

Nä istället väljer jag att jobba med resor....

Tänk er själva, att sälja en produkt som när som helst kan gå upp i pris, kan ändras, ställas in eller flyttas. Och att ha en biljett i handen är ingen garanti att man faktiskt får åka med det flygplan som man faktiskt har biljett till, det är bara en option att åka med ett flygplan, den tiden som flygbolaget har möjlighet och lust att starta flygplanet.. och har du riktigt tur, så kan du få med dig ditt bagage också, men det är nästan för mycket begärt.

Ännu en dag på jobbet....

2 Comments:

Blogger zanza67 said...

precis som databranschen jag är i...en ha en dator är heller ingen garanti för att kunna jobba med den eller utföra sig arbete med den...:/...trädgårdsmästare har jag oxå funderat på...

15 maj, 2006 18:00  
Blogger Unknown said...

Jag har inte ens valt något yrke - när måste man göra det? När ska valet vara inlämnat???

:-)

18 maj, 2006 16:03  

Skicka en kommentar

<< Home