Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, maj 08, 2006

Toaletter!

Hela helgen har tillbringats på AXA arenan i Södertälje...Vissa delar på den gamla scaniarinken är helt nyrenoverade och är jätte fint, men andra inte lika fint.

Men den arkitekt som har ritat toaletterna måste ha varit Dvärg eller pygmé eller liknande.

Följande scenario utspelade sig igår...

Lång kö på toalatterna... de som ej är renoverade är det jätte lång kö till, de nya är det ingen kö till.... varpå jag naturligtvis genast går till de nya toaletterna och behöver inte vänta.

Problem 1. Själva båsen är för små. det går inte att stänga dörren utan att man har knäna uppe vid hakan... Hallå, jag är 175 cm, tänk er de som är ännu längre.

Problem 2. När man väl har lyckas få ner rumpan på toan så kommer nästa problem... toarullen har någon smart person satt bakom toaletten.. och eftersom det då är väldigt trångt, så blir det liksom problem när man skall vrida sig runt ett halvt varv för att hämta pappret i toarullen.

Probelm 3. När man reser sig upp och skall dra upp byxorna, så måste man ha byxorna med sig upp från början, det går inte att böja sig framåt och dra upp byxorna eftersom nästippen redan där tar i dörren framför... såååå gör om gör rätt, jag fick sätta mig ner, och sen börja om igen...

Det var ganska komiskt till slut, kunde inte låta blir att skratta. och när jag kom ut så var nästa person på kö, ännu längre än mig.. jag bara log mitt allra bredaste leende och sa... Lycka Till!!!!

8 Comments:

Blogger Unknown said...

Är det ingen som kollar sånt här när de söker byggnadslov? När min pappa ritade hus tycker jag att det alltid var en massa himla standardmått och grejor. Har man inte sånt längre? Helt galet!

08 maj, 2006 16:52  
Blogger Rex said...

Är du säker på att du inte var med i "Dolda kameran" :-)

08 maj, 2006 20:10  
Blogger Vild-hallon said...

Så praktiskt... fick du backa in också eller kunde du vända dig om när du väl var inne?

08 maj, 2006 20:35  
Blogger zanza67 said...

:D...vilken klassiker...
fördelen med saker som går snett är att de är perfekta att skriva om i bloggen...

08 maj, 2006 21:24  
Blogger Pia-Pralin said...

Vildhallon: Nä jag fick faktiskt vända mig om innan jag stängde dörren.... :-)

09 maj, 2006 11:04  
Blogger S-Man said...

Fan vad kul!

10 maj, 2006 23:10  
Blogger S-Man said...

Fan vad kul!

10 maj, 2006 23:10  
Blogger S-Man said...

Nu ser vi dubbelt allahopa!

=D

10 maj, 2006 23:10  

Skicka en kommentar

<< Home