Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, maj 24, 2006

Tankar hos en virrpanna!

Idag känner jag mig helt tom i huvudet.. ni vet en så där fredags trötthet...fast det är bara onsdag... Var hemma tidigt, Duracellkaninen gick bara på dagis till klockan 15.

Vi promenerade till ICA Maxi och handlade, jag bestämde mig tidigt att idag skulle han få åka i ruschkanan minst 25 gånger utan att jag skulle bli irriterad...

Efter sisådär 35 gånger så kände jag att det fick LIKSOM vara nog nu..... Efter 40 gånger eller så, fick jag muta med en dumleklubba.. det fungerade, han sa -Inte åka mer nu mamma :-)

hehe....

Påväg hem gick vi förbi ett trafikljus, och jag skulle förklara vad en röd gubbe var... då slog det mig... Heter det Herr Gåman eller Här gåman?

Andr viktiga frågor jag har just idag är

1. Varför tvättar jag ett äpple som jag ändå skall skala?
2. Varför proppar man themuggen full med papper och ställer ner den i diskhon?
3. Varför blir det fettfläckar på tapeten av hårsprej?
4. Vad skall jag äta till middag?

ja som ni förstår så behöver jag vila!

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Herr Gårman!

Herr Gårman, här står man, på vita strecken går man…

(eller hur det nu var, är ju nästan 40 år sen jag gick på lekis)

24 maj, 2006 20:25  
Blogger zanza67 said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

24 maj, 2006 22:31  
Blogger zanza67 said...

lol...herr gåman...vet ej...har alltid sjungit trygga räkan....
1. ja du...:D
4. kycklingsallad - men glöm inte chilisåsen....

24 maj, 2006 22:32  
Blogger Unknown said...

Blev tvungen att forska lite och SE vad jag hittade!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Herr_Gårman

25 maj, 2006 10:48  

Skicka en kommentar

<< Home