Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, maj 24, 2006

Sorgliga nyheter!

En kär gammal vän har gått ur tiden, en trogen trofast trotjänare som har hängt med så länge man kan minnas! (eller.. nästan i alla fall)
Saaben!!!
Vi köpte en saab 9000 år 1999, av en kund till mig som verkligen hade vårdat den med kärlek. den var nyservad och nästan rostfri. Vi tog hand om saaben som en familjemedlem, men på hösten 2003 var det dags att skaffa ett större fordon, och saaben fick en ny trevlig familj på Värmdö.
Igår gick saaben ur tiden, en luftslang gick sönder och det blev tillslut för dyrt att hålla den vid liv.
Där det finns sorg- Har det funnits glädje!

3 Comments:

Blogger Rex said...

Gamla bilar blir rätt lätt dyra att inneha.

24 maj, 2006 10:52  
Blogger Unknown said...

Jag gillar när bilar fungerar. När man kan veva ner sidorutan när man passerar biljettkontrollen till gotlandsbåten t.ex. - tänker på när det inte var en självklarhet varje gång vi numer kan få ner sidorutan genom att bara trycka på en knapp!

Bilar som startar är också bra. Bilar som inte får motorstopp mitt i en trafikerad korsning gillar jag också.

24 maj, 2006 14:29  
Blogger Vild-hallon said...

Skönt att höra att det är fler än jag som blir nostalgisk över kära, gamla bilar. Allt krångel har jag lyckats förtränga.

24 maj, 2006 17:29  

Skicka en kommentar

<< Home