Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, maj 28, 2006

Samma öde!

Idag hade jag date med brorsan.. Vi käkade brunch på Hard Rock Café, hur mysigt som helst.

På vägen dit hamnade jag i bilkö ut ur tunneln vid Sveavägen. Vevade ner rutan och lade armen ut genom rutan... Splash.... värsta gröna fågelskiten på min skinnjacka... h-vete... hittade papper i bilen och torkade.....ingen skada skedd.

Brorsan och jag stannade på ett fik efter Odengatan för att ta en kaffe efter att vi hade käkat värsta hårdrockslunchen..... Vi satte oss under markisen... brorsan precis i kanten....splash.. lika stor grön fågelskit på hans jeans... den gick inte bort lika lätt som på min skinnjacka dock!!

Vi är födda under samma himmel... delar varandras öde brorsan och jag!!

5 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Och jag som svor över måsarna som gjort min bil vitprickig sedan i går eftermiddag... det där var värre. Usch, vad tråkigt!

28 maj, 2006 21:13  
Blogger Unknown said...

Det är en fråga om tur och tajming helt enkelt!

Ha ha.

Minns en gång när jag gick på mellanstadiet och tog fram en kam och mitt i den gesten lyckades en mås skita på kammen!

28 maj, 2006 21:38  
Blogger popsan said...

Har för mig att det ska betyda tur.
Eller så är det bara en anledning för att det inte ska kännas för jobbigt.

28 maj, 2006 22:03  
Blogger Frk Fleggman said...

Er gemensamma himmel verkar vara befolkad av kacknödiga fåglar - stackars er!

29 maj, 2006 10:56  
Blogger Rex said...

Jag skrattade först när jag läste ditt inlägg, sedan kom jag ut på parkeringen för att upptäcka att en fågel skitit på min bil. Helt plötsligt fastnade skrattet i halsen.

29 maj, 2006 21:41  

Skicka en kommentar

<< Home