Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, maj 10, 2006

Nästan lätt som en plätt..

Kan ni tänka er ... i går åkte jag in till stan, med min fina hyrbil...(den andra är på verkstan)
Tillslut kunde jag ju inte bara köra omkring utan jag var ju tvungen att parkera någonstans.
OK.. lika bra att ta tjuren vid hornen... fickparkering!!

Första försöket.. För långt ut i gatan.
Andra försöket..Upp på Trottoaren med bakhjulet
Tredje försöket.. Úpp på trotoaren med bakhjulet igen
Fjärde försöket: Upp på Trottoaren med både fram och bakhjulen
Femte försöket: Alldeles för snävt
Sjätte försöket: BINGO!!!!

Skam den som ger sig!!! Tur att ingen såg... (Ja allså förutom min kompis Fia som satt brevid i bilen.. fast hon har ju inget körkort)

Men det blev en snygg parkering!! :-)

5 Comments:

Blogger Maria said...

Wow, ja den blev ju helt fantastisk! Skam den som ger sig!
/dålig fickparkerare

10 maj, 2006 18:57  
Blogger S-Man said...

Fan, du e inte så lite grym du!


=D

10 maj, 2006 23:09  
Blogger Unknown said...

Jag är så glad över att man inte måste vara så bra på att fickparkera när man bor på Gotland...

För övrigt har vi också lånebil, därför att det saknas någon ynkapynka reservdel till den bil vi köpte för två månader sen. Bilhandlarn begår snart harakiri av skam. Först - när vi ännu trodde att det var snabbt fixat, fick vi låna en liten pluttbil. Då var det ännu april.

Men, så drog det ut på tiden och så kom vi på att vi ju inte kan köra med vinterdäck i maj! Bilhandlarn blev lite svettig igen, men sedan en vecka susar vi nu runt i en demobil på årsmodellen av Suzuki Grand Vitara, så vi klagar inte. Däremot kanske bilhandlarn går upp i molekyler snart, samt oroar sig dygnet runt för om vi pysslar om hans nya bil :-)

11 maj, 2006 10:51  
Blogger zanza67 said...

hahaha...va fint den står!...men har du lyckats komma ut ur fickan nu då?....du har ju inte skrivit på ett tag...

12 maj, 2006 16:37  
Blogger Pia-Pralin said...

zanza67.. Jodå.. jag kom ut.. behöve inte ens putta lite grann på varken bilen framför eller bakom!! :-)

12 maj, 2006 19:46  

Skicka en kommentar

<< Home