Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, maj 12, 2006

Lugnet före stormen!

Det är fredag, jag sitter på byrån och jobbar, och helt plötsligt slår det mig... Har inget planerat på heeela helgen... Bläddrar snabbt fram denna veckan i kalendern och konstaterar krasst... Helgsidorna är lika vita och blanka som nysnö...

Första tanken........ Vad har jag glömt???? Släktmiddag? Födelsedagskalas? Jobb evenemang?

Näe...... ingenting...

Det är ju inte klokt... vad skall jag säga när folk frågar... -Vad har ni gjort i helgen?

-Ingenting! är INGET bra svar!!! Folk kommer att fråga om jag har varit sjuk :-)

Varför??? Jo därför att det förväntas hela tiden att ma skall ha en meningsfull fritid, med massor av roliga företeelser som kalas, barnteater m.m. det hör liksom till när man bor i Stockholm..

Sååå.. jag skall helt enkelt göra som den Göteborgare jag är... softa, ha det bara gôtt. Njuta av solen och inte göra nått!!

Trevlig helg!!

3 Comments:

Blogger zanza67 said...

:)...helt rätt....vi götteborgare klarar oss o trivs överallt...tat lugnt ha en bra kväll

12 maj, 2006 21:17  
Blogger Amanda said...

Något har du glömt att skriva i din almanacka, V´s dop på söndag.

Du har iofs tackat nej men ångrar du dig så vet du vart dopet är (samma gäller Fia :-) )

13 maj, 2006 13:20  
Blogger Pia-Pralin said...

Fia & Amanda
Det finns saker och ting man inte kan ta med en Duracellkanin på, han skulle riva hela stället, skrika och välta dopfunten.. och tyvärr så har jag ingen barnvakt. och ingen bil såå.. tyvärr..
Och Fia... jag kom på de efter ett tag, har inte glömt :-)

13 maj, 2006 17:40  

Skicka en kommentar

<< Home