Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, maj 05, 2006

Knoppar som brister!

Jaa det gör ont när knoppar brister, men det är så vackert, träden skiftar i grönt och man verkligen känner att NU är det snart sommar.

Men... även en annan knopp har brustit.. en familjemedlem bestämde sig igår för att hon inte vilja leva längre och försökte ta sitt liv. När man nu så här en dag efter sitter och funderar på varför?? så fanns det naturligtvis många tecken på att allt inte var som det skulle vara.

Hon får hjälp, henne behöver vi inte oroa oss för precis just nu. Den jag är mer orolig för är hennes sambo.. tillika min bror. Han mår verkligen jätte dåligt. När jag träffade honom sent igårkväll ville jag instinktivt bara sätta mig ner, stryka honom över huvudet och säga, det kommer att lösa sig, men det är ju naivt att tro att det gör det.

Men det jag vill komma till är att jag älskar min bror så oändligt mycket, vi har en speciell relation, vi behöver inte säga så mycket, vi vet det båda två. Han är en sån person som jag skulle kunna göra nästan vad som helst för, han är verkligen en viktig pusselbit i mitt liv. och det gör så otroligt ont att se honom må så här dåligt. Jag önskar att det fanns möjligheten att bära andras problem för en stund, avlasta allt för ett par timmar så att han kan komma till ro.

Kära älskade storebrorsa du vet att jag skulle göra det om jag kunde!!

Lillasyster!

2 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Alla får vi vår beskärda del av sorg och bedrövelse. Tack för snälla omtänksamma kommentarer på min blogg. Säger detsamma till dig - kramar i cyberspejs.

05 maj, 2006 11:36  
Blogger Unknown said...

Oj! Här byter det från problem med jobbiga örhängen till frågor om liv och död!

Det räcker inte med kärlek för att den som tycker att ”världen skulle klara sig bättre om jag inte fanns”, det behövs kärlek förvisso, men även med kärlek måste man känna att man hör till, att man tillför något. Att man har ett värde. Det måste din bror förstå. Han kan inte älska henne frisk.

Hos människor som tar livet av sig är serotoninhalten i hjärnans nervcellskopplingar nere på noll. Det är alltså också en fråga om kemi. Kemikalisk obalans. Jag rekommenderar www.serotonin.nu för den som vill läsa mer.

05 maj, 2006 15:55  

Skicka en kommentar

<< Home