Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, maj 26, 2006

Girona vs Verona


Eftersom det var helg igår och helg imorgon, så tänkte jag ha resebyrån så där lite halvstängd idag, för det brukar inte vara särskilt många som ringer en sån här klämdag.

Men... ingen regel utan undantag.

Följande scenario hände imorse.

Telefonen ringer... det är Kalle som imorse åkte med Ryanair till Girona.

-Hej det är Kalle.... du!!!! jag tror att du har bokat oss till fel destination. Vi skulle till Verona men vi är nu i Girona!!!!

Pia tänker så det knakar....

-Fel destination.... vadå.. ni ville ju åka med Ryanair till Girona?
-Nej vi vill åka till Verona med Ryanair.

Pia tänker igen så det knakar..... (kan jag ha så fel...)

-Men,sa jag, Ryanair går ju inte till Verona.
-Nä precis, du har bokat oss fel... (Kalle är irriterad)

Var på jag säger till kunden att jag måste åka till byrån för att kolla mailen om det verkligen är så att jag har bokat till fel destination.... jag ber att få återkomma ...

Jag slänger på mig kläder.. åker till byrån.... våndas..... öppnar mailen... där står det...

"Vi vill åka den 26 maj med Ryanair till Girona, vi skall på en njutningsresaför att njuta av de goda vinerna och maten i området..."

Jag ringer upp Kalle och säger som det är -Jag har inte gjort fel (den här gången)

Kalle knorrar och tycker att jag borde ha förstått att det var Verona han menade när han sa goda viner och god mat... Men vadå.. I Girona trakten görs goda Cava viner tex Freixnet och Cordoniu, kunde lika gärna ha varit där...

Kunden ger sig och säger att ok, det är han själv som har gjort fel... hur gör vi nu???
Det visar sig att Kalle har gjort det här som en överaskning till en tjej som han ville imponera på.. hon visste inte var de skulle åka någonstans.... så hon vet inte att något är fel... däremot så fanns det ju ingen hyrbil vid ankomsten, och hotellet för inatt är inte bokat i rätt stad, men...
(Ni skall veta att han sitter inne på toaletten på en restaurang och pratar med mig.... det här är känsligt... )

Jag ber att få återkomma om några minuter.....

Ringer tillbaka med goda nyheter... har hittat ett kanon hotell till ett lågt pris, och semestern kan fortsätta som om inget hade hänt...

För er som inte vet, så ligger Verona i Norra Italien och Girona ligger utanför Barcelona i Spanien..

(Kalle i bloggen är inte Kalle i Verkligheten)

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Men Gud så bra jobbat av dig! Och så skönt för honom att allt ordnade sig. Och tänk sen, om de fortsätter att gilla varandra och han vågar sig på att klämma ur sig att de egentligen skulle till Verona...

Ha ha ha! Sköööööönt.

26 maj, 2006 19:03  
Blogger popsan said...

smart kille...

26 maj, 2006 22:27  
Blogger S-Man said...

HAHAHAHA!!!
Skönt att det löste sig för dig, och tur att tjejen inte visste VAFF! som var på gång?!

26 maj, 2006 23:22  
Blogger zanza67 said...

lol...så går det när man skall låtsas vara herr ubercharmör...

27 maj, 2006 09:50  
Blogger Rex said...

Nej Kalle heter egentligen Stig-Helmer ;-)

27 maj, 2006 10:56  

Skicka en kommentar

<< Home