Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, april 24, 2006

tvätt!

Trots en ny fin tvättmaskin på hotellet, kom jag hem med ett berg av tvätt. När jag packade upp en av mina gigantiska resväskor insåg jag att jag hade nog alldeles för mycket med mig..hmmm.
Innan tvätten så skall man ju rensa fickorna... oj då... 20 Euro i ett par byxor... 40 euro i ett annat par. I en munk jacka hittade jag 50+20 Euro och en lapp.. betalning för cykelhyra.. ooops, det hade jag visst glömt. till slut rensade jag min plånbok som bestod av typ 50 kvitton som skall in i företaget... där hittade jag en ihopknycklad 50 eurosedel till...

Summa sumarum.....jag hade inte behövt oroa mig för att jag slarvat bort så mycket pengar på ingenting.. de fanns ju där hela tiden. 180 Euro är mycket pengar!

2 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Välkommen hem!

24 april, 2006 23:21  
Blogger Unknown said...

Smart sparkonto!

25 april, 2006 06:49  

Skicka en kommentar

<< Home