Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, april 27, 2006

Som en blixt från klar himmel.

När jag startade mitt förtag så hade jag väl aldrig trott att det skulle bli något stort direkt. det var mer en försöks grej..går det så går det annars så får jag väl lägga ner....inget mer med det...

Nu sitter jag här 4 år senare och börja inse att det faktiskt inte är en lek längre... vissa har ju svårt att fatta.. och som några av mina närmsta säger.... fattar du inte Pia, du har ett guldägg i din hand... men jag fattade inte...

För en vecka sen fattade jag.... pang bom.. som en blixt trillade insikten ner som en sten i huvudet.. först blev jag skitskraj.. sen såg jag möjligheterna och potentialen....men för att kliva upp ett trappsteg med företaget behövs ett helt nytt tänk och organisation...

* Ny hemsida, med bokningsfuntion och lite mer proffsigt gjort..
* En mentor till mig som kan ge mig råd och stöd hur man växer som småföretagare.
* En konsult som går in och tittar över verksamheten, vad de andra ägarna kan hjälpa till med, på ett mer konstruktivt sätt än nu...
*Vidareutveckling av vårt starkaste ben....

Jag är ju bara lilla Pia från Mölnlycke.....det låter alldeles för seriöst för att vara jag.... :-)