Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, april 05, 2006

Seriositet!!!

Idag var det lunchdags igen.. ja allså vi har ett bra företagsklimat, vi träffas och käkar lunch någon gång i veckan några stycken, helt opretantiöst och ganska högt i taket!!! Jag brukar vara ensam tjej, så stämningen är rå men hjärtlig ;-)

Dagens diskussion mellan lasagne-tuggorna var ett seminarium hur man skulle lära sig att tala och att beskriva saker och ting med nya ord.. och sen skulle man beskriva varandra i godis...

Jag hickade till eftersom jag har liksom har lite så här på bloggen ni vet... tänkte att nu är det någon som läser den... men det var det inte... Frimodig som jag är (lite väl kanske ibland) så frågade jag direkt utan att tänka mig för...

-Ja hur skulle du beskriva mig då? (Det blev knäpptyst runt bordet)
....Lång tystnad

-Som en Riesen Kola sa han då...
Jag brast ut i ett gapskratt... som menas då att jag är en chokladfärgad ganska seg typ med bitter eftersmak.... :-)

.......Lång tystnad

-Nej sa han, som en en mjukperson med ett gott inre och ett behagligt ytterskal...

Det är få saker som kan få den pladdrande Pia tyst, men just det där fick mig att tystna och rodna.. vilket resterande personer runt bordet tyckte va jätte lustigt..

Vi kom i alla fall överens om att bli beskriven som en punschpralin var det värsta som kunde hända.. En alkoholdoftande liten bulle med vita prickar i ansiktet :-)

Som ni förstår är det här verkligen seriösa luncher vi har.. haha....