Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, april 25, 2006

Blomma!

Stuvade undan min jätteresväska idag, var tvungen att flytta på en massa saker innan jag fick plats med resväskan.. lade en mindre resväska inuti den stora och en ännu mindre i den... så fick allting plats.

När jag står där så ser jag någonting rosa på golvet... det är en pelargon som har stått där hela vintern utan vatten... Den blommar som aldrig förr, stora rosa blommor, fantastiskt...

Om en uttorkad pelargon klarar av att blomma utan vatten så skall jag bannemig klara av att inte ge upp, utan fortsätta kämpa ett tag till!

Salut!

4 Comments:

Blogger S-Man said...

Självklart är det så.
Bra skrivet!
Även om man själv är nere för räkning så MÅSTE det gå, bara man kämpar liiiite till.
Går själv på mer än 100%, så jag vet vad du menar.

Håll ut and may Duracell be with you!

Kram

25 april, 2006 22:10  
Blogger Pia-Pralin said...

Så sant,så sant!!

26 april, 2006 15:47  
Blogger Unknown said...

Men även en pelargon kanske kan känna sig stolt över att lyckas mot alla odds? Och den stoltheten kan ge en kraft som fortsätter att driva framåt.

En pelargon som alltid får sin näring i rätta doser blir troligen bekväm och är sämre förberedd den dag tillvaron börjar krångla. I det läget vill nog pelargonen hellre vara smart än vacker.

26 april, 2006 17:11  
Blogger Frk Fleggman said...

Pelargoner ska vila under vintern, det vet väl alla fruentimmer - sen blommar dom upp till våren precis som vi! Så du har gjort alldeles rätt.

27 april, 2006 13:54  

Skicka en kommentar

<< Home