Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, mars 08, 2006

tvättmaskinen!

Precis som alltid så går saker och ting sönder precis när man INTE vill att de skall gå sönder..
Förra veckan gick låset till tvättmaskinsluckan av, ja allså den där tvättmaskinen går på övertid för man har fått sparka igen luckan varje gång när man skall starta den.. Tänk tvätmaskiner håller inte nu för tiden... den är ju bara 14 år :-)

Så här efter en vecka utan tvättmaskin så har tvättkorgen svämmat över för länge sen... och idag var det riktigt kris... Jag har mycket kläder,det erkänner jag, men nu är de slut.. Jag har till och med använt en turkos tröja som är alldeles för kort och tajt, så man ser bilringarna..gaaahhhh!!!!!.

DÅ förstår ni hur desperat jag är... Tur man har en snäll granne som lånar ut sin tvättmaskin så jag slipper gå omkring med kläder som luktar som en uteliggare (så illaär det ju inte.. men kan väl överdriva lite :-)

Det bästa med grannens maskin är att den låter så högt så jag hör upp till mig när den centrifugerar :-) och då vet jag ju att den snart är klar :-)

7 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Det finns nya tvättmsakiner i tvättmaskinsaffären - ifall du tröttnar på att ligga med örat mot golvet och lyssna efter centrifugen ;-)

08 mars, 2006 15:59  
Blogger Unknown said...

Vi hade en tvättmaskin vid namn UPO Tvättbjörn när dottern var liten. Den var toppmatad. Hon råkade välta en mugg pennor lite grand ner i den, så att några pennor hamnade mellan tvättrumman och ytterhöljet.

En hel del flisor hamnade i luddfiltret, och de kunde vi plocka ur, men maskinen var ändå inte riktigt kry. En reparatör kom. Det kostade 700 kr + framkörning för att han tog ut luddfiltret en gång till, samt stack in fingrarna lite längre bakom (dit där det stod att man inte fick sticka in fingrarna) och pillade ut en halv penna.

Sen var Tvättbjörnen UPO nästan återställd, men ett vagt gnissel kunde höras ibland…

08 mars, 2006 17:06  
Blogger Vild-hallon said...

Det är två apparater som absolut inte får gå sönder i min lilla värld. Den ena är tvättmaskinen, den andra är hårtorken. Utan hårtork skulle jag se ut som Ronja Rövardotter i håret, torken tyglar lite - tack och lov!

08 mars, 2006 18:46  
Blogger Rex said...

Skulle tvätta en gång när sambon var bortrest, slutade med att tvättmaskinen höll på att brinna. Bara att köpa en ny. När killarna bar in den nya maskinen sa de att det var en jävla tur att vi inte köpt en bredare maskin för den hade inte gått in genom badrumsdörren. Det visade sig att alla våra dörrar är av standardmått utom just den badrumsdörren. Så tänk på det vid införskaffande av ny tvättmaskin.

08 mars, 2006 19:14  
Blogger Pia-Pralin said...

Vildhallon: Hihi, skulle va kul att se dig som Ronja Rövardotter.

Rex: Har du BARA tvättat EN gång? ;-)

08 mars, 2006 20:00  
Blogger Rex said...

Nej två gånger: Första och sista gången ;-)

Nej det har hänt fler gånger, men denna gången var sambon bortrest.

09 mars, 2006 14:04  
Anonymous Anonym said...

Jag har en Upo tvättbjörn om du behöver en bättre begagnad

Robert
email. ziglo@spray.se

21 januari, 2010 21:03  

Skicka en kommentar

<< Home