Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, mars 17, 2006

Turkiska Flygbolaget

Har letat i flera dagar efter en inrikes biljett i Turkiet, det enda flygbolaget som hade denna destinationen var det egna flygbolaget.. I Stockholm kunde de inte hjälpa mig så jag fick ringa till Istanbul... Inga problem, snacka om förvåning när tjejjen pratade svenska utan brytning ,med småländsk dialekt. Jag frågade vad en inrikes biljett skulle kosta, fick till svar 14.300.050 turkiska pengar.. (14 miljoner trehundratusen och femtio)

Ok sa jag då, tack!! det blev man ju inte så klok över.. tänkte jag och gick in på Forex hemsida och letade efter valutaguiden, hmmmm Nya lira det stämmer ju inte det blir ju bara 74 svenska kronor...

Ringde igen, fick prata med en turkisk man.... han sa.. nej nej... 143.000.050 Turkiska pengar skall det vara..

Herregud... 143 miljoner för en inrikes biljett, vad skall då inte en bil.. eller ett hus kosta??

2 Comments:

Blogger S-Man said...

Inflation någon???

18 mars, 2006 12:47  
Blogger Maria said...

Jag var i Istanbul hösten-04 (kanonställe förresten) och då har jag för mig att de snart skulle skippa två nollor för att det blev så jobbigt att allt kostade miljoner. Men det räckte kanske inte med två nollor, eller så har inflationen gått upp sen dess :)

18 mars, 2006 18:11  

Skicka en kommentar

<< Home