Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, mars 14, 2006

Roman

Tror inte att jag har berättat om att jag håller på att skriva en roman? Ja allså, jag har hållt på med det sen typ 1999 eller nått. Har kommit 70 sidor eller nått, men där har det tagit stopp, kommer inte längre.

Historien handlar om en kvinna i min ålder som en dag bara får nog, nog av att bli tagen för given av vänner och bekanta. Tar sin väska och försvinner spårlöst. Hon följer sitt eget försvinnande i media och ser hur anhöriga och "okända" vänner frossar i gissningar vart hon har tagit vägen.. bla bla...

Jag hörde nämligen en liknande historia av ett par tjejjer som satt bakom mig i ett flygplan påväg från Malta till Frankfurt.. och sen var tankarna i full gång......

Ibland känner jag att jag skulle vilja försvinna ett tag spårlöst och se om någon saknar mig.. inte för att jag tycker att jag blir tagen för givet, men ibland blir det liksom bara för mycket.. just nu är det så. men lugn bara lugn... jag skall inte försvinna.. oroa er inte ;-)

4 Comments:

Blogger Rex said...

Hur slutar den?

15 mars, 2006 13:56  
Blogger Pia-Pralin said...

ja.. det är ju det jag inte har kommit på.... har du nått förslag?

15 mars, 2006 15:21  
Blogger Unknown said...

En gång när jag var less på ett jobba så började jag skriva boken ”Kvinnan som tänkte va f-n!”. Men, det blev inget mer än en början :-)

15 mars, 2006 22:44  
Blogger Frk Fleggman said...

Hmm ... hon kan ju dyka upp igen som nån helt annan - Börje t.ex. Skitsnygg är han och /hanshennes gamla taskiga vänninor faller för honom och så kan han dumpa dom hjärtlöst en efter en? Eller?

16 mars, 2006 15:18  

Skicka en kommentar

<< Home