Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, mars 26, 2006

Onåd!

Duracellkaninen har hamnat i onåd.... Han hade fått nya kritor som han satt och ritade med så fint.... sekunden efter hade han dragit en blå linje över panelen i hallen och en ännu finare "någonting" över tapeten...

Jag var tvungen att ta mig ett glas vin innan jag tog till rengöringsmedlet och svampen.

Lyckades få ren den vitmålade panelen men lyckades sudda ut färgen på tapeten lite grann....hmmm

Jag kan nog förlåta honom snart.. imorgon kommer dessutom städerskan.. hon lyckas säkert få bort det sista... med sina superduper rengöringsmedel....

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Du, mirakeltrasa är ett tips! De där helvita rengöringssvamparna också. De lyfter liksom bort färgen istället för att lösa upp den. Fast du kanske redan har löst upp färgen så att den sugits in i tapeten...?

27 mars, 2006 07:34  
Blogger Pia-Pralin said...

Nja.... färgen på tapeten liksom försvann på ett ställe.. men det får man kanske räkna med när man använder en svinto svamp....:-) Nåja... nu har jag lärt mig något nytt :-)

27 mars, 2006 09:14  
Blogger Vild-hallon said...

Skänt att se att du är tillbaka, jag har inte kommit in på din sida under några dagar.

27 mars, 2006 15:06  
Blogger Maria said...

Ååååh, har du städerska, vad gott!

27 mars, 2006 20:42  

Skicka en kommentar

<< Home