Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

torsdag, mars 02, 2006

Känslosamt!!

Idag skall jag göra en resa som både känns både intressenat men troligtvis känslomässigt jobbig. Skall besöka barnhemmet Lopselis i Litauen. Jag har varit med och jobbat för att få ihop pengar o dyl. för att bygga upp barnhemmet som är i dåligt skick.

Det var efter Tsunamin som jag kände att nu jäklar skall jag göra slag i saken och verkligen försöka göra någon nytta, inte bara snacka om att göra det. I Vi föräldrar hittade jag en artikel om Barnhemmet Lopselis och "föll" för projektet för att det har med barn att göra först och främst men också för att 0% av intäkterna går till administration eller löner, utan alla omkostnader betalas av Dagens Medicin.

Jag skall åka med projektledaren samt 2 killar som har skänkt en komplett tandläkarutrustning.
som sagt det är jätte intressant, men känns jobbigt, jag vet hur jag reagerar när barn som far illa är med i bilden. Tänk er då ett barnhem med 80 barn som antigen har blivit lämnade av sina föräldrar eller har blivit omhändetagna.. mycket tragiskt! Men i det tragiska finns ju faktumet att de faktiskt lever och får kärlek och omsorg och en tryggad uppväxt.

Ni kan läsa mer på www.vaggan.se

2 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Bra jobbat!

02 mars, 2006 19:42  
Blogger Unknown said...

Hoppas du får en bra och motiverande resa. Det är starkt med barn som far illa.

02 mars, 2006 20:57  

Skicka en kommentar

<< Home