Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, mars 24, 2006

Kjol!

Idag fick jag besök av en kund som jag känt ganska länge. Han tittade på mig konfunderad.. och så tittade han en gång till... så sa han..

-Vad annorlunda du se ut, vad har du gjort??
-Vadå, sa jag, jag är ju som jag alltid är..
-Nej det är du inte, du ser annorlunda ut!!
.....Tystnad
-Nu vet jag, du har kjol, och en färgglad tröja, du har inte bara svarta kläder...
(ehhh...vad svarar man på det???)
-Jag vet sa jag, jag lovar att inte göra om det! :-)

Med detta vill jag har sagt att jag har klivit över den så kallade kjolmuren.. dvs... om jag har haft det en gång så kan jag har det flera gånger.. Även en gammal hund kan man lära att sitta.

fast det där med färgglad tröja... vet jag inte om jag vågar en gång till, man vill ju inte bli kallad för brokig!! :-) Min image som hårdrockare kan ju bli skadad.

3 Comments:

Blogger Rex said...

Vet hur det är , folk blir väldigt förvånade när jag har kjol på mig.
;-)

26 mars, 2006 01:06  
Blogger Unknown said...

Rex: men Glada, visst? Killar i kilt vill vi ha mer av!

Pia: kjol kan å ena sidan kännas lite ”tjejfjompigt” att ha på sig, men å andra sidan kan kjol i med rätt längd och vidd ge en känsla av tuff frihet. Och så är det kul att kunna välja roliga strumpbyxor!

26 mars, 2006 07:19  
Blogger Pia-Pralin said...

Rex: Jag skulle tycka att det var ganska roligt om killar hade kjol oftare ;-)

26 mars, 2006 12:45  

Skicka en kommentar

<< Home