Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, mars 14, 2006

Ergonomi


Idag kom en ergonomikonsult på besök, ganska efterlängtad på sätt och vis eftersom jag har lite problem med nacken.

Hon lämnade mig världens minsta tagentbord och världens största mus.

Naturligtvis var det fel på hela min arbetsplats, stolen gav för dåligt stöd, skärmen satt för lågt, ljuset var för dåligt. Jag är för lång för mitt skrivbord.. gaaahhhhh.. varför inte byta ut mig istället, det blir säkert billigare.

4 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Äh, hon har säkert provis från alla inblandade leverantörer av ergonomiskt "skit". Inget att bry sig om. För dig kan man inte byta ut - hur skulle det se ut egentligen? Ergonomiska Praliner finnes icke att uppbringa.

14 mars, 2006 13:11  
Blogger Maria said...

Jag tycker jag klarar mig rätt bra bara på att ha ett höj-och-sänkbart bord, om man står upp blir det automatiskt att man rör sig en del. Men man vet ju inte vad man saknar om man inte testat förstås. Har handledsstöd också, det är nog bra.

14 mars, 2006 20:34  
Blogger Vild-hallon said...

Sträck på dig och var stolt, jag har aldrig varit för lång för något i hela mitt liv. Snarare tvärtom.

14 mars, 2006 20:34  
Blogger S-Man said...

Jo... det är ett rent helsike att vara perfekt =)

15 mars, 2006 22:30  

Skicka en kommentar

<< Home