Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, mars 07, 2006

Duracellkaninen!

Andra dagen på inskolningen på dagis. Vi är tre mammor som har inskolningsbarn. de andra två är 15månader gamla.. Duracellkaninen är 30 månader... viss skillnad kan man säga.

Idag skulle de två småttingarna vänjas in utan mammorna en stund....gallskrik och tårar i 20 min. innan mammorna uppenbarades.. då ännu mer gallskrik.....:-) De var överlyckliga när de kunde gå hem,då skrattades det minsann.

Duracellkaninen låste in mig i "dockrummet" när det var dags att gå hem, och fortsatte leka för sig själv. Han saknade inte sin mamma en enda sekund.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Alltså, det är toppenskönt när ens barn trivs så där på dagis. Min dotter har trivts på dagis från första stund och då var det ändå ett struligt dagis hon började på. Fyra månader senare fick hon börja på ett suveränt småbarnsdagis.

Hon har flyttat och haft tre helt olika uppsättningar klasskompisar - men det har fungerat bra det också. Och nu går hon gymnasiet där det igen är helt nya människor. Jag tycker det är en enorm tillgång och trygghet att hon snabbt finner sig tillrätta bland nya människor.

07 mars, 2006 19:02  
Blogger Vild-hallon said...

Vad skönt att han fann sig tillrätta så bra och så fort.
Det känns ju så mycket bättre att lämna barnen om man vet att det gåt bra - och nu skriver jag visst självklarheter.:-D

07 mars, 2006 19:07  

Skicka en kommentar

<< Home