Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, mars 01, 2006

Callcenter!

Vi har insett vår begränsning här på byrån.... ibland hinner eller kan vi inte svara i telefon av olika anledningar och vi behöver då hjälp av ett call center..

Vi har ett stort beslut framför oss.... Det finns callcenter över hela Sverige frågan är bara, vilken dialekt känns mest trovärdig?

Gotländska och Norrländska känns helt klart bäst.. Någon av dem får det bli..

Fast gotländska låter ju helt klart coolare än norrländska !!! ;-)

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Gotländska gulligt? Hi hi. Nu pratar jag ju inte så där väldigt mycket gotländska, utan mer lite olika dialekter beroende på dag och humör, men det är ju kul att bo på en ö med en gullig dialekt.

Här finns två callcenters: UniGuide och Ringmuren.

Den dialekt jag lättast halkar in i är norrländska :-)

02 mars, 2006 14:29  
Blogger Frk Fleggman said...

Föreslår östgötska - klart underkattat!

02 mars, 2006 15:32  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Ey, vad ni än beslutar er för så håll er ifrån det norrländska Excellens (eller nåt i den stilen) - segare hjärnor får man leta efter.

03 mars, 2006 11:00  
Blogger Pia-Pralin said...

hehe..fingöteborgska...jag vet inte vad jag pratar, min dialekt har liksom försvunnit,men när jag är arg eller full så pratar jag Göteborgska , helt klart :-)

04 mars, 2006 11:37  
Blogger Maria said...

Jag tror på norrländska, helt klart. Har aldrig träffat en norrlänning som inte låter trevlig, det låter så odrygt också. Men visst - det finns många mysiga dialekter :)

04 mars, 2006 21:14  
Blogger Studiomannen said...

Jag hajar, Snurre.

Exempel på fingöteborgska = Anna Mannheimer & PG Gyllenhammar.

Övriga sorterar in under "Vi som kan vara statister i Albert & Herbert"!

Jag har en anstrukenhet åt göteborgska. Men talar inte göteborgska, vilket folk utanför en 10-milaradie runt Gbg tycks tro.

Men det gör inget. Göteborgska är trevligt.

:-D

06 mars, 2006 18:00  

Skicka en kommentar

<< Home