Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, mars 10, 2006

begravning!

Nu är min farmor begravd enligt konstens alla regler. Hela släkten har träffats och tillslut blev middagen en riktigt trevlig tillställning.

Nu är min pappa äldst i familjen, men vi behöver inte ombesörja någon begravning för honom när det väl är dags, för han meddelade idag att när han känner att det är dags att dö, så skall han krypa ner i kompostbingen och bli mull.. :-) Min mamma var dock inte så imponerad, hon tyckte att det var egoistisk sagt, men då kontrade pappa med att han skulle bygga en större kompostbinge med plats för två. :-)

4 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Skönt att höra att det var en fin begravning med allt vad det innebär.

12 mars, 2006 13:47  
Blogger Studiomannen said...

Min morfar ligger i en minneslund. Han var mycket bestämd på den punkten. Eftersom det var min stora idol käftar man inte. Förvisso var detta 22 år sedan. Men jag kanske är morbid som tänkte att jag också ska göra så. Så tycker jag fortfarande 22 år senare.

Fast minneslund lååååter ju lite trevligare än kompostbinge! :-)

13 mars, 2006 02:09  
Blogger Unknown said...

Askan efter mina föräldrar är strödd i en minneslund. En del människor tycker om att ha en plats med en gravsten att besöka, de kan liksom prata med sina döda där, men så är inte jag alls.

Jag tycker inte om kyrkogården och minneslunden. Där är minnena av mina föräldrar döda. Där minns jag begravningen. Hela Gotland är fullt med minnen av mina föräldrar som levande, blandat med andra minnen. Det betyder mer för mig.

13 mars, 2006 06:57  
Blogger Unknown said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

13 mars, 2006 06:57  

Skicka en kommentar

<< Home