Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, februari 24, 2006

Styrelsearbete!

Blev tillfrågad om jag ville vara med i Företagareföreningens styrelse för ett tag sedan! och det ville jag ju eftersom jag sysslar med bla. turismfrågor i den här kommunen.

I styrelsen är jag helt klart yngst, jag är inte enda kvinnan men ålderskillnaden är ett ljusår ungefär. Igår var vårt första konstiturerande möte.

Jag ser ju att det kommer att bli problem.... inte för mig, jag är bra på att ta människor, men för vissa av herrarna med genomsnittsåldern runt 60 som tittar på mig som om jag kommer ifrån månen., och kläcker putslustiga kommentarer om det jag säger.

Varför känner sig män* så hotade av en kvinna som är betydligt mycket yngre?
(* läs: Två herrar i sextioårsåldern, som har passerat bästföredatum för länge sen)

Jag har några teorier!!

1. Jag kan faktiskt komma med en och annan NY idé.
1. Jag har snyggare urringning än dem!
3. Helt plötsligt känner de at de måste prestera något och inte bara glida med.

3 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Äldre herrar blir konstiga när de ska försöka umgås på ett affärsmässigt vis med yngre kvinnor. Lite stirriga och "überfarbrorvänliga" och väldigt mycket "bäste bror" om det är lite finare farbröder. Lycka till fortsättningsvis med styrelsearbetet.

24 februari, 2006 14:15  
Blogger Vild-hallon said...

Så länge de inte klappar dig på huvudet och kallar dig lilla gumman så...

Tyvärr tror jag att din teori nummer tre stämmer alltför väl och i kombination med att du kommer med nya idéer - och det är ju någonting riktigt farligt - förändring. Usch och fy vilka hemskheter! Sedan spelar ju givetvis urringningen in också, du faller ju utanför gängse klädnormer, allting är ju tryggt och bra så länge alla ser likadana ut och här kommer du med urringning.:-D

24 februari, 2006 19:13  
Blogger Maria said...

Jag tror det rör sig om en förlegad kvinnosyn. Som tur är så är detta ett utpensionerande släkte, det är jag rätt övertygad om. Killar i vår ålder är ju mycket mer jämställda. Jag blev ganska nyligen kallad för "lilla vännen" av en 60+ kollega, man tror inte det är sant! Men jag har nog varit rätt förskonad som tur är.

25 februari, 2006 21:31  

Skicka en kommentar

<< Home