Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, februari 11, 2006

Sol och snö!

Det är sånna här dagar som livet känns skönt att leva. Sol, snö och ett par minusgrader.

Jag och Duracellkaninen har varit ute och åkt snowracer och pulka med några kompisar. Vi satt i en snödriva och drack choklad och åt smörgåsar, ansiktena mot vintersolen, småkillarna turades om att åka kana ner för en annan snödriva, utan att bråka... det kändes helt enkelt gôtt att leva.

Det är sånna här dagar man skall lägga i sitt minne när man tänker på en svensk vinter.

3 Comments:

Blogger Maria said...

Tänkte precis på det förut. Det har varit en helt underbar dag även i Gbg, var ute och sprang och allt känns så mycket lättare när det är gnistrande ute. Om någon månad är det kanske vår :)

12 februari, 2006 18:19  
Blogger Vild-hallon said...

Var ute och åkte pulka med "lånade" barn en stor del av dagen i går. Nerför inga problem men uppför... jösses vad det suger i benen.

12 februari, 2006 20:39  
Blogger Studiomannen said...

Jag hoppas fortfarande på att få mitt livs första Snowracer när jag fyller 40 i december. Det började som ett skämt, eftersom jag fick ett hockeyspel vid 30 och ett kubbspel vid 35...

Och en dag som du beskriver det saknar ju egentligen bara en grej: en Snowracer! :-D

14 februari, 2006 22:08  

Skicka en kommentar

<< Home