Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, februari 06, 2006

Musik!

Jag fick en MP3 spelare i födelsedagspresent i höstas, det var ju toppen, jag laddade ner säkert 50 låtar som jag gick runt och lyssnade på, men efter ett tag så kände jag att jag blev glad av vissa låtar.. och sen blev jag fundersam efter vissa låtar, började grubbla... Ett tag hade jag bara sådana där sorgsna låtar som Amelia med Tommy Nilsson och Here I am med Alcazar. men... det blev ju en orgie i självömkan till slut...

Så nu i helgen rensade jag bort alla sorgsna låtar som bara stjäl energi... och kvar är nu 10 låtar.

Photograph-Nickelback
Genom allt-Carola
Satellites-September
Have a nice day-Bon Jovi
Jump-Van Halen
Tomorrow-Laleh
Cry for Pain-Ana Jonson
Welcome whereever you are-Bon Jovi
Hung up-Madonna
Going Under-Evanescence

De låtarna ger mig en massa energi, jag bli glad, får lite hjävla anamma och känner mig levande!!! Visst är det konstigt hur musik påverkar en egentligen!

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Om jag förstår dig rätt så tycker du att 50 låtar är mycket? Hm, måste vara något PC-mässigt… Själv har jag snart 1000 låtar på min iPod och plats för nästan lika många till.

I vilket fall är det absolut så att man påverkas av musik. Fast om man är mycket ledsen kan man börja gråta av både sorgliga och glada låtar.

06 februari, 2006 15:26  
Blogger Pia-Pralin said...

Du skall då alltid vara värst ;-)
:-) Jag brukar rensa min Creative när jag blir less på dem och när det blir för många.. då är det så lång tid tills man hör favvislåten nästa gång :-D hihi....

i somras spelade jag in alla sommarpratare(inte samtidigt) det var kul att lyssna på när man körde bil...men nu hinner jag max höra tre låtar när jag går till jobbet.. har inte sån lång promenad!!! :-)

06 februari, 2006 16:15  
Blogger Unknown said...

Hm, alla låtar bara ligger i ett svep alltså? Du kan inte välja bland dem? Jag sorterar mina i mappar i datorn så att jag kan ha olika artister, inriktningar, stämningar osv. Vore ju ruggigt att inte kunna välja ordningen bland nästan 1000 låtar. Sen kan jag i iPoden väljar precis vilken mapp/spellista jag vill lyssna på.

Jag frågar därför att jag aldrig behövt sätta mig in i hur andra mp3-spelare än Apples iPod fungerar.

06 februari, 2006 17:36  
Blogger Maria said...

Jag älskar Hung up! Jag tyckte Madonna var urkass i säkert 10 år och så gör hon denna kanoncomeback, det är inte illa. Likaså hennens nya. Min mp3-spelare är tjatig nu, innehåller bara en massa 80-talslåtar som jag joggat till säkert 10 ggr. Då är det inte lika skoj längre. Måste ta mig tid att fixa detta :)

06 februari, 2006 21:03  
Blogger Roger said...

Vilka låtar blev du fundersam av?

07 februari, 2006 09:54  
Blogger Vild-hallon said...

Bra låtval... gillar också BonJovi och CD:n går om och om igen överallt. Låtarna är så bra att sjunga högt till i bilen. :-)

Vill bara säga att så lätt blir du inte av med mig... jag kommer tillbaka när det lugnat ner sig lite på jobbet och jag inte stapplar hem och faller i säng som ett kolli. Nästa vecka har jag lov och då är jag tillbaka. Tack för snälla ord förresten.

07 februari, 2006 11:07  

Skicka en kommentar

<< Home