Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

söndag, februari 26, 2006

Köttgryta!

Om ni frågar mina vänner så är det nog många som säger att jag är en inovatör i matlagning... Inte många fick prova spaghetti med älg-köttfärssås med smak av kanel. Det blev inte så himla poppis..inte heller björnkött, som trots att de var marinerat i både cocacola och mjölk, smakade som en sula på en gummisko.

Den indiska maten var väl ok..... lite väl mycket Hare Krishna med linsragu.. men annars ok..

Idag gjorde jag köttgryta... det var första gången, kan ni tänka er..
Fick ett tips som innehöll både senap och tomatpuré och som skulle kokas länge.... men det spelade ingen roll hur mycket jag kryddade så smakade det inte roligt... Det var då jag tog fram esset ur skjortärmen, min räddande matlagningsängel, min gud i smaksättning och pricket över i-et... Ajvar Relish..

Ett par matskedar av denna kryddiga röra i min första-gångs-köttgryta gjorde att den kom i himmelska höjder.. Till och med Duracellkaninen som annars är ganska kräsen, åt med god aptit!!

Mitt nästa gebit blir att ge mig in på att laga svenskt... bruna bönor,rotmos.. och då inget halvfabrikat utan från grunden... kanske blir rotmos gott med kanel i?? ;-)

5 Comments:

Blogger popsan said...

verkar som du gillar kanel.....
Prova att ta lite kanel över brunabönor....lovar att det är gott.

26 februari, 2006 22:40  
Blogger Frk Fleggman said...

Kanel på lövbiff - inte gott. Tog fel på burk, skulle varit vitpeppar.

27 februari, 2006 08:56  
Blogger Pia-Pralin said...

Nä jag är ingen kanelfreak egentligen, gillar bara att prova nya smaker.. men som sagt det var ingen list-etta direkt :-)

27 februari, 2006 10:20  
Blogger Pia-Pralin said...

Soft cykla är att glida omkring på vägarna på Mallorca, stanna på en liten restaurang och fika eller kanske dricka en kall cerveza, sola, och sen cykla tillbaka igen... typ en 5-6 mil.. det är softcykla!!! :-)

27 februari, 2006 10:22  
Blogger Studiomannen said...

Kanel är vanligt i moussaka!

Men i rotmos rekommenderar jag varmt riven muskot istället. Smask.

Är en jävel på att laga mat.

03 mars, 2006 02:47  

Skicka en kommentar

<< Home