Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, februari 10, 2006

Konstigt Ljud!

Sisådär vid 4 tiden i natt vaknade jag av ett blippande ljud... det lät ungefär som någon som spelade det där uråldriga dataspelet när man sköt 2 bollar mellan kanterna på tv skärmen.

Det var inte särkilt högt ljud egentligen, men när man har legat och lyssnat på det en stund så blir det som en fobi....man hör det hela tiden...

Nåväl upp och hoppa, ljudet kom från Duracellkaninens lekrum. Eftersom jag inte hade så mycket kläder på mig just vid det tillfället ville jag inte tända taklampan för då hade ALLA i huset mitt emot sett mig (för alla är ju uppe och sitter och tittar i fönstret vid 4 tiden på natten)
Nåväl, efter en stunds letande och plockande hittade jag en brandbil där ljudknappen var intryckt och det var den som lät, när jag pillade ut knappen råkade jag trycka på den andra knappen och helt plötsligt började sirenerna tjuta och blinka... snabb som jag var hittade jag en kudde att lägga den under.. pust!!! ingen vaknade.

När jag sen kom ut i hallen, såg jag inte att dammsugaren stod där, snubblade över den gjorde någon sån där spagat-rörelse och slog sen huvudet i brandsläckaren som NÅGON har hängt på väggen i hallen..

5 sekunder senare stod Duracellkaninen framför mig -Mamma, gö`du på govlet?
(svensk översättning -Mamma var gör du liggandes på golvet?)

Så var min morgon!

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Svimmade du av?

Den där någon som drar igång brandbilar, ställer ut dammsugare och hänger upp brandsläckare är skyldig dig väldigt många semlor nu! :-)

10 februari, 2006 12:09  
Blogger Pia-Pralin said...

NÄ jag svimmade inte av.. jag satt bara på huk och kliade mig i min bula i pannan!!! Hade jag tagit bort dammsugaren så hade det ju aldrig hänt..men... :-)

10 februari, 2006 12:38  
Blogger Rex said...

Någon granne hade en leksakshund som skällde en hel natt. Jag är inte lättstörd men av någon anledning vart det extremt irriteande.

10 februari, 2006 21:50  

Skicka en kommentar

<< Home