Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, februari 21, 2006

Hundar!


Idag när jag promenerade till jobbet träffade jag på en jätte fin Golden Retriver, och hans kompis som var en uppsnoffsad pudel med puffar och bollar och hela kittet.. När jag sen synade husse och matte så såg de lika dana ut som hundarna... Mannen lång och kraftig, och med i och för sig vitt hår inte blont... och hans paranta fru med vitt uppsprejat hår som en boll på huvudet.. hundarna var kopior av sin matte och husse...

Jag hade en jobbarkompis en gång som hade en Springer Spaniel med sånt där långt hår vid öronen... Hon själv hade permanentat hår och de såg ut som de kunde ha varit syskon :-)

Så sådan hund sådan matte.. är ett utryck som stämmer i många fall..

Själv har jag en skitsnygg katt!! ;-)

3 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Jag har ingen hund (än) men jag vill helst ha en lurvig gullig lagom stor modell som älskar att gosa OCH att springa i skogen. Vad säger det om mig? :-P

21 februari, 2006 10:14  
Blogger Pia-Pralin said...

Att du är en mysig person som gillar att gå i skogen.. du kanske till och med har långt hår :-) ?

21 februari, 2006 12:36  
Blogger Vild-hallon said...

Min favorithund har samma pälsfärg som jag har hårfärg... kolla in soft-coated wheaten terrier. Jag tror teorin stämmer!

Och det stämmer med rullatorn - jag hoppas att det är hemskt många år kvar tills jag behöver nyttja en sådan. :-D

21 februari, 2006 20:53  

Skicka en kommentar

<< Home