Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

måndag, februari 20, 2006

Dröm!

Inatt hade jag en konstig dröm..

Min farmor har ju dött det har ni säkert inte missat...

Drömmen bestod av att jag var påväg till kyrkan (sen som vanligt) och kommer på precis innan jag skall gå in att jag har ju glömt att köpa den där begravningsbuketten som jag och brorsan skulle dela på...
Jag rusar ner i Centrum hemma hos mina föräldrar och in på blomaffären som precis skall stänga... de enda de hade var en stor hink med blandade blommor, halv vissna så där... så jag köpte hela hinken... kånkade och bar... det är en bit skall ni veta....

När jag kommer till kyrkan försöker jag greppa om hela "buketten" i hinken, men det var så mycket blommor att jag knappt får tag runtomkring... så när jag skall öppna dörren till kyrkan så har jag ännu sämre tag runt blommorna. När jag kliver in i kyrkan så har begravningen redan börjat och alla vänder sig om.. Blommvattnet rinner ner för mina ben, och jag känner att blommorna glider ur mina händer...jag snubblar och alla blommor sprids över hela gången i kyrkan..

Då vaknar jag..

Kanske skall jag be brorsan köpa blommor ändå..