Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

lördag, januari 14, 2006

Vilken kväll!!!

Locanda var precis vad jag och bästisen behövde..

Tänk er... en "lounge" med myspyssoffor och softad instrumentalmusik, och mitt ibland alla mysiga soffor fanns det bord att käka middag vid...

Drinklistan var mycket spännande, jag fastnade för en Margerita med jordgubbar och passionsfrukts pure´och mörk rom, bästisen tog en björnbär och hellon martini...... slurp sa det sen var de slut. :-)

maten var kanoners, vi tog 2 tapas till förrätt och en mellan rätt till huvudrätt.. och allt var mycket fint upplagt och det var kanon gott... påminde ganska mycket om kocklandslagets vinnarmeny**, när man skar i tex. ostraviolin som fanns i minestrone soppan som jag åt till huvudrätt, så var det en super god sås som kom ut ur den... mums...

det var en hel go kväll, och som pricken över iet, så kom restaurang chefen och pratade med oss precis innan vi gick och sa, tack för att ni valde oss. välkommen åter... det tyckte jag var riktigt serviceminded... så ***** till Locanda på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm....

** var med under finalen när Kocklandslaget vann med sin meny i OS i matlagning 2004 i Erfurt, och fick möjligheten att äta vinnarmenyn.. det var fantastiskt.

4 Comments:

Blogger Vild-hallon said...

Låter helt underbart du... och inte blir jag mindre avundsjuk efter din rapport. :-D

Får uppsöka den restaurangen om jag kommer till Stockholm.

14 januari, 2006 22:05  
Blogger Rex said...

Lounge, Margheritas. Magiska ord minsann. Tack för restaurangtipset. Mina favvisar är Grill på Drottninggatan (Obs! Farligt alla andra ställen bleknar efter det) & Stekpannan på söder.

15 januari, 2006 02:25  
Blogger Pia-Pralin said...

Rex: grill är ju fantastisk.. Stekpannan också.. men det här var liksom en egen stil med en ganska annorlunda meny, men ändå inte svår..

Lite annorlunda drink som jag ej smakade men gärna skulle ha velat, var med wasabi, ingefära och citron.... ganska udda blandning men kul.. :-)

15 januari, 2006 13:08  
Blogger Frk Fleggman said...

Det är sånt här jag faktiskt kan sakna nu när jag flyttat till landet. Här finns i stort sett bara mer eller mindre bra pizzerior. Men det är synd att klaga - jag lagar ändå godast mat själv! ;-)

16 januari, 2006 10:12  

Skicka en kommentar

<< Home