Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, januari 27, 2006

Varmvattenberedaren

Jag tillhör den lyckliga skaran som inte behöver bry mig om hur varmt jag duschar eller hur länge, det finns alltid varmvatten ändå... dvs.. jag bor i lägenhet.

Det gör inte mina föräldrar, de bor i villa och har en varmvattenberedare som inte gillar mig alls, det handlar INTE om tillfälligheter, den har aldrig gillat mig, inte heller när jag bodde hemma för typ 150 år sedan, för när jag duschar så blir vattnet alltid isande kallt.

Idag när jag stod med håret fullt av balsam, skiftade vattnet från behagliga +38 eller nått ner till hälften... jag lovar jag gick upp i falsett och min stackars mamma trodde att jag höll på att dö..

sen när jag väl fick tillbaka varmvattnet så blev det dubbelt så varm så jag höll på att bränna bort håret på skallen..

den där varmvattenberedaren log nog där i källaren.....

Men du varmvattenberedaren... jag vet något som inte du vet....

DU SKALL TILL SOPTIPPEN OM NÅGRA VECKOR, DU SKALL BLI UTBYTT!!!! SÅ DET SÅ!