Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, januari 04, 2006

Varför Stockholm?


I posten igår kom en promotion DVD från Lycksele Kommun. -Flytta hit! löd budskapet.
Nyfiken som jag är så kikade jag på den 10 min långa filmen. Efter började jag fundera!
Mitt jobb kan jag flytta med mig i stortsett var som helst i detta avlånga land, varför bor jag här?

Jag kunde ha bott på ett mycket mer intressant ställe där det finns ett större mervärde i livet.

Inga köer, ingen pendling till jobbet, bättre pris på bostäder, inga trängselavgifter.

Jag menar jag är ju från Mölnlycke från början, jag är ingen storstadsmänniska egentligen. Trivs lika bra i gummistövlar som högklackat.

Efter moget funderande så kom jag fram till några ställen som jag skulle kunna tänka mig att bo på.

  • Norrlands inland.. typ Umeå och innåt landet (har bott där förut)
  • Gotland, gillar dialekten och det är trevliga människor och underbart vackert
  • Sörmland..trakten kring Katrineholm.. där är så fint... nära Stockholm också.

När kan jag flytta?

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Du kan väl flytta på en gång! Kruxet är att hitta bostad. Det är bara att börja kolla på hemnet.se eller ställa sig i kö för lägenhet :-)

04 januari, 2006 14:31  
Blogger Vild-hallon said...

Du får väl flytta tillbaka till Sveriges framsida... Göteborg är ju en mysig stad.

04 januari, 2006 16:14  
Blogger Frk Fleggman said...

Åh Pia, klart du ska flytta till Sörmland! Här är så vackert och så kan man lätt åka till 08 och göra det man måste och så är man SNABBT hemma igen. Vi tog klivet från Stockholm 2003 och det är det bästa vi någonsin gjort!

05 januari, 2006 08:12  

Skicka en kommentar

<< Home