Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, januari 20, 2006

Vantar och lökar!!

Jag tog er på orden igår, åkte till Coop för att handla, frågade efter sånna där vantar med snören i vars en ände som man stoppar igenom hela jackan för att inte tappa vantarna, men de sa att det fanns inte för vuxna.

När jag kom förbi avdelningen för lök och potatis så höll en kille på att fylla på med lök, han satte dit en sån där stor papplåda som var full med lök, och skar ett snitt i botten. När lökarna började komma ut så sa han spontant -Jösses vilka stora lökar

-Tycker du sa jag, jag tycker att de är ganska normala sa jag och tittade ner på min egen "hylla"

sen skrattade vi så vi tjöt......
(en gammal dam som stod brevid tittade konstigt på mig, fnyste och vände på klacken och gick)

3 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Naughty girl! Trevlig helg önskar Fleggman.

20 januari, 2006 11:36  
Blogger Vild-hallon said...

Ett gott skratt förlänger livet!
Vad bra att du fann dig och kunde svara, det hade nog jag aldrig gjort.

20 januari, 2006 14:31  
Blogger Maria said...

Haha :)

20 januari, 2006 18:44  

Skicka en kommentar

<< Home