Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

fredag, januari 13, 2006

Underskattat och överskattat!


Knäckebröd är en underskattad brödform tycker jag... en knäckeskiva med en riktigt god ost och en paprika skiva... goooottt!!!

Chiabatta är å andra sidan en överskattad brödform, jag får skavsår i munnen av att äta chiabatta och dessutom blir man mjölig i hela ansiktet.

Mitt favorbröd just nu är.. pizzabagarens portionsbröd när man beställer sallad.... det är varmt och alldeles ljuvligt (dock säkert inte så många fibrer i direkt)

Under min uppväxt spelade brödet en stor roll, mina föräldrar var mackomaner och mamma jobbade i charken på Konsum vilket var förödande för min vikt redan då..... tänk er en god italiensk sallad på ett gott bröd varje kväll..... där har vi boven till min trindhet!