Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

onsdag, januari 11, 2006

Sömnsvårigheter!

Inatt kunde jag inte sova, låg och funderade på vad jag skulle jobba med om jag inte skulle kunna jobba med det jag gör.

* Fastighetsmäklare - Låter som ett kul jobb, kränga flådiga villor i Saltsjöbaden, eller en etta i Alby... nä.... det verkar inge kul

* Begravningsentreprenör-Ingen dag är den andra LIK :-) (Jämnte vårt kontor finns en begravningsbyrå, de verkar ha ett intressant jobb... men det kan ju också vara DÖtrist)

*Prinsessa -ja det känns som det skulle kunna passa mig... jag gillar ju att träffa nya människor och att mingla med ett glas i handen...Gillar att resa också..

*Lyxhustru-ja det låter också bra, då skulle jag har tid att fika med mina kompisar, träna, ordna cocktailpartyn, jobba med välgörenhet. Men då tjänar jag ju ioch för sig inga egna pengar...

Nåja... jag skall nog stanna kvar i den här branschen, men om ni hittar några jobb som prinsessa eller lyxhustru, kan ni väl höra av er till mig!

6 Comments:

Blogger Frk Fleggman said...

Jag lovar ringa. Personligen drömmer jag om att bli trädgårdsmästare. Eller författare. Eller journalist.

11 januari, 2006 13:32  
Blogger Vild-hallon said...

Och jag vill bli inredningsarkitekt men då måste man ju ha smak. Går det att köpa smak? :-)

Författare skulle också vara något, men vad 17 skulle jag skriva om.

11 januari, 2006 15:50  
Blogger Maria said...

Författare vill jag också bli. Men man har ju aldrig tid att börja med något sånt. Så då hade det passat väldigt bra att vara lyxhustru för att komma igång :)

11 januari, 2006 21:45  
Blogger Unknown said...

När jag tröttnar på tillvaron brukar jag drömma om att bli en snuskigt rik och obegriplig konstnär och poet som bor i ett udda hus på en udda plats och går runt och struntar i allt normalt vett och hyfs och bara gräver ner mig i konstiga skapelser som sedan säljs för dyra pengar till rika konstsamlare som gått på bluffen om att mina skapelser är något att ha…

12 januari, 2006 07:18  
Blogger Pia-Pralin said...

Skönt att höra att det är fler än jag som funderar!! :-)
Tyvärr vildhallon... smak och vackert väder går ej att köpa...

Åsa, det är ju en lysande idé, det funkar ju för vissa.(skall inte säga några namn men... börjar på B slutar på illgren)

12 januari, 2006 14:56  
Blogger Unknown said...

Jag vill också bli en _illgren. Kanske Sillgren?

12 januari, 2006 15:19  

Skicka en kommentar

<< Home