Pia Pralin

Den goda annorlunda pralinen med ett syrligt yttre, smaskigt inre och god eftersmak

tisdag, januari 17, 2006

Min son har ny hobby!


Min son ..den lille personen på bilden, har skaffat sig en ny hobby...

Han tjatade om den där jäkla hästen som han ville rida på... och jag tänkte att han kommer ALDRIG att sätta sig på den där hästen när han väl får se henne....(han kommer gallskrika vill inte!!!!!!!!)

Tji fick jag...han red i 20 min och fick mot sin vilja sen kliva av hästen...

Vad kostar en häst? Är det för tidigt att börja träna en ny "Baryard" vid 2 1 /2 års ålder?
:-)

Jag vågade inte mig upp på hästen....var rädd att han skulle få svankrygg stackarn!!

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Vår Alice var galen i att bada från tidig ålder. När hon var ett år var vi vid en badstrand, det var kallt i vattnet, men bada var nödvändigt. Vi drog på sim-muffarna på hennes armar och gick ut i vattnet – vi föräldrar frös förstås, men inte Alice, hon ville längre ut. Så vi gick längre ut. Men så började vi tycka att det fick räcka, barnet var ju med ute på vatten som gick upp till magen på oss.

Varje gång vi började gå i riktning mot stranden, började Alice skrika, så då vände vi och gick lite utåt istället. Till sist stod vi upp till axlarna i vattnet och Alice var hur nöjd som helst.

Tja, sen blev vi ju tvugna att gå in till stranden i vilket fall, man blir ju alltid det till sist. Annars skulle badstränderna vara fulla av människor som troget står kvar där längst ute i vattnet. :-)

Jag tänkte hela tiden: ”om någon hör Alice skrika så tror de bergis att det är vi elaka föräldrar som tvingar med henne ut i vattnet…”

17 januari, 2006 15:13  
Blogger Pia-Pralin said...

De är konstiga filurer barm eller hur?? :-)

17 januari, 2006 15:55  
Blogger Pia-Pralin said...

barn skall det vara ..

17 januari, 2006 15:55  
Blogger Vild-hallon said...

Det är till att vara målmedveten i tidig ålder. Vad kul att han fullföljde det, din lilla duracellkanin, tuff grabb.

17 januari, 2006 18:14  
Blogger Frk Fleggman said...

Det är väl billigare med ridskola än hockeyträning iallafall. Så uppmuntra honom du!

18 januari, 2006 13:44  

Skicka en kommentar

<< Home